نوشته شده توسط : sibesalamati

آموزش طرز تهیه فلافل خانگی گرداوری شد

آموزش طرز تهیه فلافل خانگی

 

امروزه فلافل یکی از غذاهای ساده و بسیار سریع برای استفاده محسوب می شود. برخی از افراد حتی فلافل از نوع نیم پز را خریداری نموده و پس از 5 دقیقه قرار دادن برای سرخ شدن آن را مصرف می نمایند. اما همه ی ما می دانیم که مصرف غذاهای خانگی هیچگاه قابل مقایسه با سایر موادغذایی نیست و این خود یک مزیت به شمار می رود. بنابراین با ما همراه باشید تا بتوانید از یک دستورالعمل مهم برای طبخ فلافل خانگی باخبر شوید.

مهم ترین اصل در تهیه فلافل خانگی ، توجه به نخود مورد استفاده در درون این غذای خوشمزه می باشد. نخودها نباید در همان روز مورد استفاده قرار گیرند ، بلکه باید از روز قبل چندین بار توسط آبکشی های متعدد نفخ آنها گرفته شود. در آن زمان می توان به آسانی نخودهای نرم شده را با میکسر یا سایر ابزارها کاملا خرد نمود. باید همانند یک خمیر پودری مشاهده شود. در صورتی که نخود در زیر زبان احساس شود ، کمی مشکل ساز خواهد شد.

برای خوشبو کردن و خوش طعم کردن فلافل علاوه بر مواد اولیه می توانید از ترکیبات گیاهی همچون نعناع و یا زیره استفاده نمایید. فلفل باید به اندازه ی بسیار زیاد در داخل این ترکیب قرار داشته باشد. بهتر است برای انسجام بیشتر فلافل خانگی خود از یک عدد تخم مرغ در خمیر استفاده نمایید. برخی از افراد آویشن را در داخل ترکیب قرار می دهند که از نظر ما ضرورتی برای این کار وجود ندارد و ادویه های ذکر شده برای طعم بی نظیر فلافل خانگی شما کافی خواهند بود.

برای حجیم شدن فلافل خانگی خود هیچگاه از پودر کیک استفاده نکنید. بهتر است تا فلافل خانگی شما شکل ساده و کم حجمی داشته باشد. برای شکل دار شدن می توانید از قالب های موجود در بازار بهره ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sibesalamati

طرز تهیه همبرگر خانگی گرداوری شد

طرز تهیه همبرگر خانگی

 

بسیاری از افراد در زندگی روزمره خود با مواد غذایی متنوعی روبه رو می شوند. برخی از آنها به دلیل مشغله های کاری در ازای پرداخت مبلغی اضافه تر در پی خرید غذاهای فست فودی می باشند ، در حالی که این نوع از غذاها همواره برای بدن بسیار مضر است. با اندکی صبر و تحمل می توان بهترین مواد را در کمترین زمان با یکدیگر مخلوط نموده و مشابه نمونه بسته بندی شده را پدید آورد. در این مطلب قصد داریم تا طرز تهیه یک همبرگر خانگی بسیار لذیذ را به شما آموزش دهیم.

در ابتدا نیاز است تا گوشت مورد نیاز را تهیه نمایید. گوشت برای تهیه یک همبرگر خانگی باید از چرخ کرده باشد و بهتر است که همراه با این گوشت در حدود بیست درصد چربی نیز همراه باشد. اگر دوست دارید تا غذای شما بسیار سالم باشد می توانید از مخلوط کردن آرد سوخاری خودداری کنید ، اما اگر منسجم بودن و خوش طعم بودن ترکیب برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است ، می توانید این آرد را به مخلوط گوشت خود بیافزایید. استفاده از آرد سوخاری بهتر است در حد متوسط یا کم باشد.

سپس برای گرفته شدن بوی نامطبوع گوشت در زمان سرخ شدن می توانید از ترکیب پیاز خرد شده به همراه سیر و ادویه جات متنوع بهره ببرید. بهتر است که ادویه جات از نوع روتین انتخاب شوند تا در طعم طبیعی همبرگر خانگی تغییری ایجاد نشود. در انتها می توانید به مخلوط خود یک تخم مرغ را اضافه نمایید. گوشت چرخ کرده در حدود نیم کیلوگرم برای تهیه همبرگر خانگی خوشمزه کافی می باشد. همبرگر برای طعم دار شدن نیاز به زمان چند ساعته دارد ، بنابراین با ایجادلایه هایی غیر چسبان در بین گوشت ها می توانید برای چند ساعت ، گوشت دایره ای شکل خود را به یخچال انتقال دهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1396 | نظرات ()