نوشته شده توسط : sibesalamati

بهترین کفش های مد روز بهار و تابستان برای آقایان  تهیه شد

بهترین کفش های مد روز بهار و تابستان برای آقایان

 

چیزی که طی فصل ها، در سبک پوشش آقایان تغییر قابل ملاحظه ای نمی کند بدون شک کفش است. کفش مد روز بیشتر به یک ساختار فصلی بدل شده است و نمی توان هر سال تغییرات عمده ای در آن مشاهده کرد. آقایان بسته به فصل مورد نظر کفش خود را انتخاب کرده و می پوشند و این مسأله هر سال با تغییرات اندکی تکرار می شود. البته نمی توان ادعا کرد مد در کفش آقایان تأثیری ندارد. گاهی اوقات تغییرات کوچک تأثیرات شگرفی به دنبال خواهد داشت. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به بهترین های کفش مد روز و نحوه ی پوشیدن آن ها؛ با ما همراه باشید.

 

کفش های کتانی

اگر بخواهیم در این مورد به صورت کامل بحث کنیم جایی برای دیگر کفش ها باقی نمی ماند. لذا فقط بخش مختصری را پوشش خواهیم داد. کفش های ورزشی قدیمی دوباره با تغییراتی محبوبیت پیدا کرده اند. بافت های شبکه ای و توری، نئوپرن (neoprene) و بافت های نایلونی در این کفش ها بیشترین استفاده را دارند و ظاهر تازه ای به آن ها بخشیده اند. در این راستا برندهای آدیداس و نایکی جلوتر از سایر برندها با محوریت قرار دادن عملکرد کفش ها نمونه های بهار و تابستان امسال را به تسخیر خود درآورده اند.

از دیگر سو کتانی های ساده که ظاهری شیک و بخصوص دارند در صحنه های مد امسال بسیار به چشم می خورند. این کفش ها معمولاً با ساده ترین ظاهر ممکن طراحی می شوند. رویه ی برخی از آن ها چرم بوده و با یک نوار ساده در بخش پشت پا اندکی تفاوت در ظاهر آنها اعمال می شود.

در صورتی که علاقه ای به چرم ندارید می توانید جنس جیر را انتخاب کنید که ظاهر و احساسی شبیه به چرم را دارد. رنگ های تیره ی کم رنگ (خاکی، بژ، کرم، قهوه ای کم رنگ و …) با بخش زیرین سفید یک کفش مد روز فوق العاده برای این فصل خواهد بود.

کفش های کتانی

 

لوفرهای زینتی

در چند سال اخیر پوشیدن کفش بدون جوراب جای خود را میان آقایان باز کرده است. در هوای گرم و تابستانی نیز کفش های لوفر بدون جوراب می توانند ایده آل باشند. کفش لوفر معمولاً مناسب سبک نیمه رسمی است و با پیراهن، پولوشرت، شلوار کتان، چینو و ترکیب های زیادی می توان آن را پوشید.

مدل های امسال با نوآوری شرکت گوچی ظاهری زینتی به خود گرفته اند. لوفرهای براق با لگام های فلزی در صحنه های مد امسال بسیار به چشم می خورند. همچنین لوفرهای رنگی از هر زمان دیگری بیشتر مشاهده می شوند. از دیگر سو لوفرهایی که با طراحی پاپوش‌مانند، عرضه می شوند نیز جزو برترین های کفش مد روز بشمار می روند. معمولاً این مدل ها ساده ترین نوع لوفر هستند. براق نیستند، لگام ندارند و در زمره ی کفش های راحتی قرار می گیرند. این لوفرها برای تابستان ایده آل هستند.

لوفرهای زینتی

 

صندل و دمپایی؛ کفش مد روز مردانه یا زنانه؟

هنگامی که صحبت از کفش مد روز می شود بسیاری مباحث به میان می آید. به عنوان مثال صندل و دمپایی یکی از انتخاب های فوق العاده برای فصل گرما هستند. مشکل این جاست که وقتی صحبت از سبک پوشش و ظاهر مردانه باشد، صندل و دمپایی مقداری خارج از گود هستند. طبق دیدگاه آقایان این کفش ها بیشتر مناسب بانوان هستند.

از سوی دیگر پوشیدن صندل و دمپایی به هواخوری و راحتی پا بسیار کمک می کند و ایده آل فصل تابستان است. صندل و دمپایی به وفور در صحنه های مد امسال دیده می شود. مدل های تیره (مشکی، قهوه ای، سرمه ای و …) برای آقایان مناسب خواهد بود. اگر به پوشیدن جوراب عادت دارید، گزینه صندل مردانه را به کل کنار بگذارید. چراکه پوشیدن صندل مردانه یا زنانه با جوراب، یک ناهنجاری مد به حساب می آید.

صندل و دمپایی

 

چکمه های تابستانی

شاید بیشتر شما در فصل گرما میانه ای با پوشیدن چکمه یا بوت مردانه نداشته باشید. حتی اگر این بوت ها برچسب تابستانی خورده باشند. چکمه های تابستانی چند سالی است که مورد توجه برندهای معروف قرار گرفته اند. بسیاری افراد (بخصوص خانم ها) پوشیدن بوت را به شدت دوست دارند و بخش عمده ی سبک پوشش زمستانی آنها را تشکیل می دهد. در کنار آن، پوشیدن کفش های ساق بلند مثل بوت های سوارکاری اولین بار توسط آقایان به دنیای مد معرفی شد. از همین رو بوت های تابستانی نیز محبوبیت زیادی در بین آقایان و خانم ها پیدا کرده اند.

در این میان بوت های صحرایی و بوت های چلسی بیشتر از بقیه به چشم می خورند. بوت های چلسی برای سبک نیمه رسمی و بوت های صحرایی برای سبک رسمی مناسب هستند. در صورتی که پوشیدن بوت را دوست دارید به نظر می رسد مانعی برای خرید یک جفت بوت تابستانی جلودار شما نیست.

چکمه های تابستانی

 

کفش های نیمه رسمی

اصولاً با تغییراتی در کفش های سنتی می توان سبک جدیدی که نیمه رسمی نام دارد ایجاد کرد. این تغییرات می تواند ترکیبی از رنگ و طرح باشد. کفش های نیمه رسمی همان طور که از اسمشان پیدا است در سبک نیمه رسمی (smart casual) به کار می روند. افزودن عنصر های روزمره و ورزشی به کفش های سنتی و اعمال تغییراتی در رنگ باعث می شود به کفش مد روز دلخواه برسید.

کفش های بروگ (Brogue) و دربی (Derby) دو نمونه از این کفش های سنتی هستند که حداقل برای فصل تابستان جای خود را به دیگر کفش ها می دهند. طراحان مد با استفاده از رویه ی کفش های بروگ و زیره های رنگی ترکیبی جذاب و نیمه رسمی پدید می آورند. تضاد رنگ در زیره ی این کفش ها باعث دمیدن روحی جدید در کالبد این کفش های سنتی می شود. طرح هایی که در مدل های نیمه رسمی امسال بسیار به چشم می خورد.

کفش های نیمه رسمی

 

کفش مد روز مردانه

در نهایت انتخاب سبک پوشش مسأله ای است که کاملاً به شخصیت و روحیات شما برمی گردد. برخی افراد اصلاً نمی توانند صندل بپوشند و برخی دیگر در تابستان بجز صندل کفش دیگری به پا نمی کنند. سبک رسمی انتخاب عمده ی برخی بوده و دیگری نمی تواند از سبک ورزشی (اسپرت) دل بکند.

کفش مد روز مردانه

انتخاب سبک پوشش مسأله ای است که کاملاً به شخصیت و روحیات شما برمی گردد

 

منبع: fashionbeans – blog.bamilo.com



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sibesalamati

علائم و درمان سریع چربی خون  گرداوری شد

علائم و درمان سریع چربی خون

 

چربی خون چیست؟

چربی خون عبارتست از بالا رفتن مقدارکلسترول و یا تری گلیسرید از مقدار طبیعی آنها در خون که باعث بیماری چربی خون می شود. میزان این مواد در خون در اثر مصرف مواد غذایی بیش از میزان مورد نیاز یا هنگام بروز اختلال در سوخت و ساز چربی، افزایش می یابد.چربی خون و قندخون بالا و همچنین غلظت بالای خون باعث گزگز، مورمور شدن و خواب رفتگی پا می شود و به هنگام خواب، کف پا بسیار داغ می شود و فرد را بیدار می کند.

 

افزایش چربی خون و خطر ابتلا به بیماری ها

افزایش چربی خون با تجمع در دیواره رگ ها، تنگی آنها را به دنبال دارد و به همین دلیل باعث افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی، درد قفسه سینه و گرفتگی عروق می شود. درمان به موقع و مناسب افزایش چربی خون، نه تنها قادر است از تنگی عروق قلبی جلوگیری کند، بلکه می تواند از پیشرفت آن نیز جلوگیری کرده و حتی باعث بهبود آن شود.

به طور کلی، عموم افراد جامعه باید از سن 20سالگی نسبت به آزمایش چربی خون خود اقدام کنند. چنانچه سطح چربی خون شما طبیعی است، هر پنج سال یک بار (از سن 20 سالگی به بعد) و در صورت بالا بودن چربی خون، باید هر دو تا شش ماه، یک بار چربی خون خود را آزمایش کنید. به منظور حذف اثر چربی موجود در غذا، ضروری است آزمایش چربی خون پس از 12 تا 14 ساعت ناشتا بودن انجام شود. این کار دقت آزمایش را افزایش می دهد.

 

علائم افزایش چربی خون

عمده علائم افزایش چربی خون ناشی از دو عامل است؛ یکی سنگین و غلیظ شدن خون که باعث کندی حرکت آن در عروق می شود ولذا باعث اختلال خون رسانی و کمبود نسبی اکسیژن در بافتها خواهد شد و دیگری افزایش حرارت بدن در اثر افزایش صفرا است.

احساس سنگینی، خستگی یا کوفتگی در بدن، خواب آلودگی ، سوزش و احساس افزایش حرارت نقاط مختلف بدن به خصوص کف پا که معمولاً در شب تشدید می شود،  دردهای نسبتاً مقاوم به درمان در ناحیه ساق و کف پا(و گاهی هم در سایر نواحی بدن)، سردردهایی که معمولاً به صورت سنگینی سر خودنمایی می کند، خشکی و یا تلخی دهان، سرگیجه و گاهی وزوزگوش، سردرد، سرگیجه، سنگینی، خواب آلودگی، طپش قلب و علایمی از این قبیل که پس از مصرف غذاهای چرب؛ و تسکین این علایم با مصرف موادی مثل آبغوره، آبلیمو یا سرکه ، افزایش تعریق بدن و ورم و پف کردن صورت همگی از علائم افزایش چربی خون در بدن هستند.البته تمام کسانی که دچار افزایش چربی خون می شوند همه علایم فوق را ندارند ، بلکه اغلب افراد  تنها بعضی از علایم را دارند.

 

درمان چربی خون

به طور کلی می توان گفت که تغییر سبک زندگی در پیشگیری، بهبود و درمان چربی خون بسیار موثر است و در واقع انتخاب سبک صحیح زندگی که شامل ورزش کردن بصورت منظم ، تغذیه سالم و سرشار از سبزیجات و میوه ها ،مصرف گوشت های سفید  و ترک سیگار در صورتی که مصرف می کنید ، در درمان این بیماری بسیار موثر است .

اما فعالیت بدنی ونظم در درمان افزایش چربی خون تاثیر چشمگیری دارد. در بسیاری از موارد شاهد بودیم که اکثر افراد بعد از این که شغل همراه تحرّک خود را کنار گذاشته اند، دچار افزایش چربی های خون شده اند؛ چون همان غذای قبلی را دریافت می کنند ولی به اندازه قبل انرژی مصرف نمی کنند.

-انجام دادن ورزش منظم
ورزش منظم کمک به بهبود سطوح کلسترول خون می کند . با صلاحدید پزشک خود روزانه 30 تا 60 دقیقه فعالیت بدنی در روز داشته باشید . روزانه پیاده روی تند داشته باشید . دوچرخه سواری کنید . شنا کنید . برای اینکه بتوانید انگیزه خود را حفظ کنید توصیه آنست که به یک گروه ورزشی بپیوندید و از ورزش کردن خود لذت ببرید.

مطالعات نشان داده که اگر ورزش و فعالیت بدنی انتخابی برای بیمار جذاب و تحریک کننده باشد فرد آن را بصورت منظم تری انجام می دهد.تنها محدودیت ما این است که در صورت امکان باید برای انتخاب فعالیت ورزشی یکی از انواع هوازی مانند دویدن نرم ، دوچرخه سواری ، شنا و … باشد.باید به این نکته توجه داشت که آن دسته از فعالیت های ورزشی که از نیازی متابولیکی پایین برخوردار هستند مانند گلف نمی توانند درکاهش چربی خون موثر باشند.

-کاهش وزن  
دقت کنید که افراد لاغر هم دچار افزایش چربی خون می شوند و نباید از اندازه گیری چربی خون غافل شوند. اما در افراد چاق کاهش 5/2 تا 5 کیلوگرم اضافه وزن می تواند کمک به کاهش سطح کلسترول خون کند.

-غذاهای سالم و دوستدار قلب بخورید
چیزی که شما می خورید اثر مستقیم بر سطح کلسترول خون شما دارد . در حقیقت در برخی افراد یک رژیم غذایی غنی از فیبر و دیگر غذاهای کاهنده کلسترول به همان میزان داروهای کاهش دهنده کلسترول کمک به کاهش کلسترول می کنند.

-چربی های سالم تر را انتخاب کنید
مصرف چربی های اشباع و چربی های ترانس ، کلسترول تام و LDL را افزایش می دهد . کمتر از 10 درصد از کالری روزانه خود را از چربی های اشباع استفاده کنید . چربی غیر اشباع تک زنجیره ای که در روغن زیتون ، بادام زمینی و روغن کانولا یافت می شود بهترین انتخاب چربی است . گردو و بادام از دیگر منابع سالم چربی هستند.

-چربی های ترانس را حذف کنید
چربی های ترانس که در مارگارین، شیرینی ها و کیک های قنادی یافت می شوند اثر منفی بر سطوح کلسترول خون دارند که نه تنها باعث افزایش LDL میشوند بلکه میزان HDL یا چربی خون مفید را نیز کاهش می دهند .در حال حاضر بعضی از غذاها برای تبلیغ بیشتر دارای برچسب “بدون اسید چرب ترانس” هستند . باید گفت که به خیلی از این برچسب ها اعتماد نکنید . چنانچه یک ماده غذایی حاوی کمتر از 0.5 گرم چربی ترانس در هر میزان وعده مخصوص یک نفر باشد، می تواند با عنوان “بدون چربی ترانس ” برچسب گذاری شود . این مقدار چربی خیلی به نظر نمی رسد ولیکن چنانچه مقدار زیادی از غذای با این مقدار ناچیز چربی ترانس بخورید ، این میزان به سرعت زیاد خواهد شد . به خاطر داشته باشید که لیست ترکیبات غذایی روی بسته بندی ها را بخوانید. در صورتی که غذایی حاوی چربی هیدروژنه باشد در واقع حاوی چربی ترانس است و باید به دنبال یک غذای جایگزین باشید .

-کلسترول غذایی را محدود کنید
کمتر از 300 میلی گرم در روز کلسترول مصرف کنید ، این مقدار در صورتی که دچار بیماری قلبی هستید باید کمتر از 200 میلی گرم باشد . بیشترین منابع کلسترول شامل گوشتهای پرچرب ، زرده تخم مرغ و لبنیات پرچرب می باشد. از گوشت لخم و بدون چربی، جایگزین های تخم مرغ و لبنیات کم چرب استفاده کنید .

-از غلات کامل استفاده کنید
مواد مغذی متعددی که در غلات کامل وجود دارند به سلامت قلب کمک می کنند. از نان های سبوس دار، پاستای سبوس دار، آردهای سبوس دار، و برنج قهوه ای استفاده کنید . جودوسر و سبوس جو از دیگر انتخاب های خوب و مناسب هستند .

 -از میوه ها و سبزیجات بیشتر استفاده نمایید
میوه ها و سبزیجات حاوی فیبر هستند که کمک به کاهش کلسترول می کنند. از میوه های فصل به عنوان میان وعده استفاده کنید. علاوه بر این بیشتر از غذاهای حاوی سبزیجات استفاده کنید.
 
 -از ماهی نیز بطور منظم استفاده کنید
بسیاری از انواع ماهی ها نسبت به گوشت قرمز و ماکیان از درصد کمتری چربی اشباع و کلسترول برخوردارند. سالمون ، خال مخالی و شاه ماهی از جمله ماهی های غنی از امگا3 هستند که برای قلب بسیار مفید است.

 -ترک سیگار را جدی بگیرید
چنانچه سیگاری هستید ، سیگار را ترک کنید . ترک سیگار کمک به افزایش سطح HDL می کند . مزایای ترک سیگار تنها به این مورد ختم نمی شود . تنها 20 دقیقه بعد از ترک ، فشار خون شما کاهش می یابد . بعد از 24 ساعت ریسک حمله قلبی کاهش می یابد . بعد از یک سال ریسک بیماری قلبی به نصف زمانی می رسد که سیگاری بودید . بعد از 15 سال ریسک بیماری قلبی در شما با فردی که هیچگاه سیگاری نبوده است برابری می کند .

-مواد غذایی مکمل
ثابت شده است برخی محصولات طبیعی قادر به کاهش کلسترول خون هستند و برخی دیگر تنها کمک کننده هستند. کنگر،جو، بتا-سیتوسترول (در برخی از مکمل های خوراکی یافت میشود) سیر، سبوس جو (در جو دوسر و جو کامل موجود است) سیتواستانول (در برخی مکمل های خوراکی یافت می شود) و پسیلیوم که در غلاف و پوست دانه ها موجود است محصولات و مکمل هایی هستند که با صلاحدید پزشک برای کاهش چربی خون می توان از آن استفاده کرد.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 | نظرات ()