نوشته شده توسط : sibesalamati

درمان زگیل تناسلی با طب سنتی

 

راه های درمان زگیل تناسلی دو گروه است؛ درمان های خانگی یا همان گیاهی و درمان دارویی یا جراحی که هر دو روش نتیجه بخش بوده اند. گفتنی است استفاده از روش های درمانی به نسبت شدت و گستردگی زگیل تناسلی به سمت روش های قوی تر خواهد رفت.

 

توصیه های سنتی، گیاهی و خانگی

برخی افراد به طور کامل مایل اند با روش های خانگی و طب سنتی مشکل خود را حل کنند که برای رفع زگیل تناسلی روش های گیاهی و خانگی متعددی پیشنهاد می شود.

استفاده روغن کرچک

روغن کرچک جزو داروهای ضد زگیل تناسلی است، برای تحمل بوی بد این روغن می توان آن را با روغن نعناع مخلوط و روزی 3 مرتبه از آن استفاده کرد. استفاده از این روش برای کودکان ممنوع است.

استفاده از چسب نواری

این روش در سال 2007 میلادی و برای اولین بار در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. یکی از بهترین روش ها که تا 20 درصد در از بین بردن زگیل تناسلی موثر است، چسباندن چسب روی ناحیه مبتلا به مدت 6 روز و ادامه درمان تا حذف کامل زگیل هاست. چسباندن چسب در این روش حکم سمباده را دارد.

تخم گیاه کرچک

تخم گیاه کرچک آغشته به عسل از دیگر موارد درمان کننده زگیل است. این تخم رویه ای چوب مانند دارد و باید شکسته شود تا بتوان از ماده چرب داخل آن استفاده کرد. از ترکیب این ماده با عسل، پمادی به دست می آید که باید روی زگیل زده شود.

تاثیر سرکه سیب

شستن ناحیه مبتلا به زگیل با سرکه سیب به مدت 2 تا 3 هفته و هر روز. این روش بسیار دردناک است. ترب کوبیده شده مخلوط با سرکه هم می تواند موثر باشد. سیر، پیاز و پیاز دشتی له شده نیز همگی در رفع زگیل تاثیرگذارند، فقط ممکن است باعث حساسیت، قرمزی و سوزش پوست اطراف زگیل شوند. پس برای افرادی که پوست حساسی دارند توصیه نمی شود.

استفاده از سیر و ویتامین E

زدن روغن ویتامین E روی ناحیه مبتلا به زگیل و سپس گذاشتن سیر له شده هر 48 ساعت یک بار تا رفع دائم زگیل ها بسیار کمک کننده است.

خاصیت روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی که از خانواده نعناع است، یک درمان طبیعی برای ویروس HPV و همچنین کاهش تاثیر زگیل است. این یک درمان مقرون به صرفه است. قبل از استفاده برای کاهش سوزش باید روغن را کمی رقیق کرد.

استفاده از زردچوبه

زردچوبه خالص، کورکومین یک آنتی اکسیدان است که روی ویروس HPV با محافظت از سلول های DNA تاثیر می گذارد. همچنین تاثیر بسیار بزرگی روی انواع مختلف سرطان های رحم دارد.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک درمان طبیعی برای ویروس HPV است که خاصیت ضد ویروسی و ضد میکروبی برای کاهش فوق العاده زگیل است. این یک ماده ضد عفونی کننده داخلی و موضعی است که باعث افزایش سطح ایمنی بدن می شود.

 

منبع: برترین ها



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sibesalamati

تقویت حافظه با طب سنتی

 

همه دلمان می‌خواهد انقدر حافظه مان قوی و حواسمان جمع باشد که روز تولد دختر خاله را به خاطر بیاوریم، وقتی مطلبی را مطالعه می‌کنیم بتوانیم از اطلاعاتش در یک بحث دوستانه استفاده کنیم یا حتی دیگر نیاز نباشد یک درس را سه یا چهار بار بخوانیم تا نمره بهتری بگیریم. همه این موضوعات و بخش قابل توجهی از زندگی ما به حافظه گره خورده است. اما برای تقویت حافظه چه باید کرد؟

تقویت حافظه و هوش راهکارهای مختلفی دارد. اگر حافظه‌ای قوی می‌خواهید باید سبک زندگی‌تان را کمی متفاوت کنید. در این مطلب ابتدا چند راهکار ساده در زندگی روزمره برای تقویت حافظه ارائه می‌دهیم بعد سراغ مواد غذایی مفید برای حافظه می‌رویم و در آخر چند نسخه کارساز طب سنتی برای تقویت حافظه را به شما معرفی می‌کنیم:

باید دنبال تنوع باشید. زندگی روزمره‌تان را از روزمرگی درآورید. در خانه جای وسایل را چند وقت یکبار تغییر دهید. هر بار با وسیله‌ای متفاوت خود را به محل کار برسانید. با آدم‌های جدید آشنا شوید. یا حتی اگر راست دست هستید سعی کنید این بار با دست چپ مسواک بزنید و موهایتان را شانه بزنید.

همیشه در حال یادگرفتن باشید مثلا هنر جدیدی را بیاموزید، کتاب بخوانید یا حتی بازی‌های کامپیوتری جدیدی نصب کنید.

ورزش کنید. ورزش هوش و حواستان را سر جایش می‌آورد و کلی هورمونِ به درد بخور توی بدنتان ترشح می‌کند که بر عملکرد سیستم عصبی تاثیر بسیار مثبتی دارد.

حواستان به غذا خوردنتان باشد. حتما سه وعده غذایی را مصرف کنید اما به اندازه. درست خوردن تاثیر زیادی بر عملکرد مغز دارد پس به چند تا از مهمترین مواد غذایی که در تقویت حافظه‌تان به کار می‌آید اشاره می‌کنیم:

گلوکز سوخت اصلی مغز است و از تجزیه کربوهیدرات‌ها به دست می‌آید پس کربوهیدرات‌ها اصلی‌ترین نقش را در کارکرد مغز بر عهده دارند. طوری غذا بخورید که همیشه میزان گلوکزی که از کربوهیدرات‌ها به سلول‌های مغزی‌تان می‌رسد در سطح خوبی باشد. غلات، سیب زمینی و حبوبات میزان زیادی کربوهیدرات دارند.

اگر کم خون باشید عملکرد مغزتان کندتر می‌شود پس غذاهای خون ساز بخورید. گوشت قرمز ،عدس، اسفناج، زرد آلو، آلو و … همه میزان زیادی آهن دارند. با تایید پزشکتان می‌توانید از قرص‌ آهن هم استفاده کنید. با غذاهای آهن دار لبنیات مصرف نکنید تا کلسیم مانع جذب آهن موجود در غذایتان نشود. با غذا نوشابه‌های کولادار و بعد از غذا چای ننوشید.

امگا ۳ هم برای تقویت حافظه مفید است. ماهی های آزاد و میگو بیشترین امگا ۳ را دارند پس خواهشا ماهی زیاد بخورید. مغزها ،سویا، حبوبات روغن زیتون و گردو هم امگا ۳ دارند.

اسید فولیک و ویتامین‌های مختلف مخصوصا ویتامین B12 در تقویت حافظه و توان مغز بسیار موثر است.

خوردنی‌های دیگری که برای حافظه‌تان خوب است: آووکادو، شکلات تلخ، ذغال اخته، تخم مرغ، انواع سبزی ها، کرفس، کلم بروکلی، گردو، زردچوبه، گوجه فرنگی، غلات، رزماری، پیاز، چغندر و…

اما برخی از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی که طب سنتی برای تقویت حافظه توصیه می‌کند:

پولیگالا: در چین از ریشه پولیگالا برای تقویت حافظه و برای معالجه بی‌خوابی و فراموشی استفاده می‌کنند.

مصطکی: صمغ مصطکی برای همه اعضای مهم بدن از جمله کبد، کلیه، قلب، ریه و مغز بسیار مفید است و برای رفع سردردهای سرد کاربرد دارد. خوردن صمغ مصطکی با مقدار متناسب کندر در تقویت حافظه بسیار موثر است.

کندر: کندر یکی از معروف‌ترین گیاهان دارویی ضد فراموشی و تقویت کننده حافظه است.اگر تا چند روز هر روز ناشتا به اندازه ۳ گرم کندر خیس کرده بخورید برای رفع فراموشی بسیار نافع است. همچنین خوردن کندر با عسل برای رفع فراموشی موثر است.

مویز: در روایات برای افزایش هوش و حافظه به خوردن ۲۱ دانه مویز صبح ناشتا اشاره شده است. در طب سنتی هم گفته می‌شود که اگر مویز را با حصبی لبان نوش جان کنند برای رفع فراموشی مفید است.

اسطوخودوس: اگر مقداري از برگ و سرشاخه‌هاي گلدار خشک اسطوخودوس را ساییده و با آب عسل به طور ساده و یا به صورت مربّا با شکر و عسل تهیه و مقداري از آن را که حدود ۵ گرم اسطوخودوس در آن باشد، هر شب تا مدتی بخورند براي رعشه و سرگیجه و تقویت ذهن و حافظه، رفع فراموشی، صرع، مالیخولیا، سستی، تشنج، خواب رفتگی اعضا و رفع غم و اندوه مفید است.

زنبق: ریشه ایرسا یا همان زنبق نیز برای تقویت حافظه مفید است. به این منظور باید ۴۰ تا ۶۰ گرم ریشه تازه گیاه را در ۱۰۰۰ گرم آب جوش دم کنید و نوش جان کنید که هم به تقویت حافظه کمک می کند و هم در رفع رعشه، فلج، آسم ، تنگی نفس، سستی بدن ، خواب رفتن عضلات و سختی تنفس کارآست.

آمله: خوردن آمله نیز برای تقویت حافظه و کارکرد مغز، رفع فراموشی و مالیخولیا توصیه می‌شود. اگر سرد مزاج هستید باید آمله را با عسل، دارچین یا مصطکی نوش جان کنید.

هلیله: هلیله کابلی نیز برای تقویت حافظه و حواس توصیه می‌شود . هلیله را بهتر است دم کنید یا بخیسانید و مصرف کنید . در هنگام دم کردن هلیله مراقب باشید که هلیله زیاد خرد و پودر نشده باشد و نیمکوب باشد همچنین هلیله نباید زیاد جوش بخورد که خواصش را از دست ندهد.

گل عینک: از جوشانده ۴۰ گرم گیاه خشک گل عینک در ۱۰۰۰ گرم آب که ۳ فنجان در روز خورده می‌شود، براي تسکین سرفه هاي همراه با اخلاط چسبناك و رفع گرفتگی صداو کم شدن حافظه استفاده می‌شود.

 

منبع: bibiattar.com



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 خرداد 1397 | نظرات ()