درمان های طبیعی برای گزش و نیش پشه
نوشته شده توسط : sibesalamati

درمان های طبیعی برای گزش و نیش پشه

 

نیش پشه می تواند بسیار ازاردهنده باشد. در این مقاله سعی می کنیم برخی از درمان های خانگی موجود برای بهبود جای نیش پشه را با هم مرور کنیم.

 

جوی دوسر

جوی دوسر می توان درد و تورم ناشی از ترکیبات رها شده توسط پشه را تسکین ببخشد. خمیر جوی دو سر را با ترکیب کردن مقادیر مساوی از این ماده با آب ایجاد کنید. سپس آن را بر روی پارچه تمیزی بگذارید و بر روی جای نیش قرار دهید. اجازه دهید به مدت 10 دقیقه در همین حالت بماند و سپس آن را تمیز کنید.

 

یخ

دمای سرد و یخ می تواند التهاب موجود در این ناحیه را کاهش دهد. سرما همچنین قادر است پوست را بی حس کند و تسکین سریع اما کوتاه مدتی را ایجاد نماید. یخ را به طور مستقیم بر روی جای نیش قرار ندهید. آن را در پارچه تمیزی بپیچید و سپس بر روی محل نیش بگذارید.

 

عسل

این ماده شگفت انگیز یکی از درمان های خانگی عالی برای بهبود جای نیش پشه هست. عسل خواص ضد میکروبی و ضد التهابی فروانی دارد و سال هاست که برای درمان شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. چند قطره از عسل را روی نیش پشه بریزید تا التهاب آن را کاهش دهد.

 

آلوئه ورا

آلوئه ورا خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند زخم های کوچک یا عفونت ها را تسکین ببخشد. ژل طبیعی آلوئه ورا را بر روی ناحیه مدنظر بگذارید.

 

جوش شیرین

یک قاشق غذاخوری از جوش شیرین را با مقادیر کافی از آب ترکیب کنید تا خمیری حاصل شود. آن را بر روی محل مدنظر بگذارید. بعد از 10 دقیقه محل زخم را بشویید.

 

ریحان

مطالعات نشان می دهد یکی از ترکیبات شیمیایی موجود در ریحان می تواند پوست خارش دار را تسکین ببخشد. دو پیمانه آب را بجوشانید و کمی برگ خشک ریحان به آن اضافه کنید. ترکیب را صاف کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس پنبه را در این آب فرو ببرید روی محل موردنظر بگذارید.

 

سرکه

سرکه سیب قرن هاست که به عنوان درمان خانگی شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. یک پنبه را در آب سرد و سرکه فرو ببرید و روی محل مدنظر بگذارید.

 

پیاز

پیاز می تواند نیش حشراتی همچون پشه را بهبود ببخشد. پیاز خاصیت ضد قارچی طبیعی دارد و می تواند عفونت را کاهش دهد. پیاز را برش دهید و آن را به طور مستقیم بر روی جای نیش بگذارید. بعد از چند دقیقه پیاز را بردارید و محل را تمیز نمایید.

 

آویشن

برگ های آویشن نیز می تواند خاصیت آنتی باکتریایی و ضد قارچی داشته باشد. شما نیز می توانید از این گزینه برای تسکین جای نیش حشرات استفاده کنید.





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: